۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۱۶۲۱۴

شورای نگهبان ناخالصی های قوانین را پالایش می کند

در منظر امام خمینی (ره) شورای نگهبان با داشتن علمای متعهد، آگاه و حقوقدان مطلع و متعهد نخواهد گذاشت که مسایلی خلاف اسلام و قانون اساسی طرح شود.
شورای نگهبان ناخالصی های قوانین را پالایش می کند
به گزارش جهانبین نیوز، کورش سبزواری معاون فرماندار شهرستان اردل صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار هفت چشمه، با گرامیداشت ۲۶ تیرماه به عنوان سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان، اظهار کرد: مهمترین رسالت شورای نگهبان به عنوان یک نهاد رسمی، پاسداری و صیانت از جامعیت نظام است که نحوه تحقق آن در قانون اساسی بیان شده است.

سبزورای افزود: شکل‌گیری نهاد شورای نگهبان یکی از خواسته‌های قلبی امام خمینی (ره) بود که بعد از پیروزی پرشکوه انقلاب اسلامی ایران جزء‌لاینفک قانون اساسی جمهوری اسلامی شده است.

وی ادامه داد: شورای نگهبان حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسی است و تطابق قوانین با احکام ثانویه و اولیه بر عهده شورای نگهبان نهاده شده و در منظر امام خمینی (ره) شورای نگهبان با داشتن علمای متعهد، آگاه و حقوقدان مطلع و متعهد نخواهد گذاشت که مسایلی خلاف اسلام و قانون اساسی طرح شود.

سبزواری افزود: با این کار ویژه و مهم می‌توانیم بگوییم که امام خمینی (ره)، شورای نگهبان را همچون فیلتری می‌داند که ناخالصی‌های قوانین را پالایش می‌کند و از منظر مقام معظم رهبری نیز شورای نگهبان مایه اطمینان و سکینه قلب مومنین است و در حقیقت نبض نظام به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۰۵:۵۳

27 Dec 2019